افزایش جوایز سی‌امین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران بازگشت
افزایش جوایز سی‌امین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران
 
روح‌الله ابوالفضلی هنرمند خوشنویس و عضو شورای سیاستگذاری سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: بنا بر پیشنهاد برگزارکنندگان جشنواره، امسال جوایز نفیس‌تری را برای برگزیدگان این رویداد هنری در نظر گرفته‌ایم تا موجب انگیزه‌بخشی بیشتر به هنرمندان جوان و نوجوان شود.
 
به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به نقل از آنا، روح‌الله‌ ابوالفضلی، خوش‌نویس مطرح کشور و عضو سیاست‌گذاری سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی درباره‌ی رویکرد‌های جدید این دوره از جشنواره گفت: امسال همچون سال‌گذشته برای هنرمندانی که در جشنواره شرکت کرده‌اند، موضوع مشخصی در نظر گرفته شده است. این موضوع بنا بر تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دربرگیرنده ایمان و امید است.
 
او افزود: در این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، به نحوی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی شده است که جوانان احساس کنند جشنواره متعلق به همه‌ آن‌هاست و تصور نکنند که این رویداد، تنها متعلق به اقشار مذهبی و انقلابی جامعه‌ است. 
 
ابوالفضلی تصریح کرد: ما از آحاد هنرمندان جوان و نوجوان می‌خواهیم که ایران دوست‌داشتنی را به تصویر بکشند. 
 
این هنرمند خوشنویس، مهم‌ترین ویژگی جشنواره سی‌ام را متمایز ساختن رقابت بین جوانان و جوانان دانست و عنوان کرد: این تمایز موجب واقعی‌تر شدن رقابت می‌شود و در عین‌حال نتیجه‌گیری را هم راحت‌تر می‌کند. در سال‌های قبل، برخی داور‌ان عمدتا سلایق شخصی خود وارد رویداد می‌کردند اما بدون شک امسال قضاوت‌ها عادلانه‌تر خواهد بود.
 
عضو شورای سیاستگذاری سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: امسال چهره‌های جوان و مطرحی از هنرمندان تجسمی را در ترکیب شورای سیاستگذاری، دبیران و داوران جشنواره می‌بینیم. چنین ترکیب جوانی می‌تواند نیازهای جوانان و نوجوانانی که در این رویداد هنری شرکت کرده‌اند را بهتر درک کند.
 
این خوشنویس ادامه داد: کارگاهی که برای هنرمندان جوان و نوجوان در نظر گرفته‌ایم، سه الی چهار روز طول می‌کشد. ما هنرمندانی را انتخاب کرده‌ایم که صرفا تکنیک را به هنرجویان آموزش ندهند. بلکه در کنار آن بتوانند آداب و فضای روحانی را هم به شرکت‌کنندگان منتقل کنند و روی دغدغه‌های هنرجویان نیز کار شود.
 
او در بخش دیگری از سخنان خود از بهبود جوایز اعطایی به برگزیدگان جشنواره سی‌ام خبر داد و گفت: بنا بر پیشنهاد برگزارکنندگان، امسال جوایز را نسبت به سال‌های پیش نفیس‌تر در نظر گرفته‌ایم تا باعث انگیزه‌بخشی بیشتری به هنرمندان جوان و نوجوان شود.
 
ابوالفضلی در پاسخ به این گزاره که بسیاری از هنرمندان حاضر در جشنواره، دغدغه مالی و شغلی دارند و آیا تدبیری برای این مسئله صورت گرفته است یا خیر، گفت: در جلساتی که تاکنون برگزار شده، این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است. بسیاری از هنرمندان بازار کار را نمی‌شناسند؛ ما در تلاش هستیم که آن‌ها را با بازار کار آشنا کنیم. خیلی کارها روی زمین مانده که هنرمندان جوان و نوجوان می‌توانند آنها را دست بگیرند.
 
عضو شورای سیاستگذاری سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران درباره‌ دور شدن این رویداد هنری از پایتخت و حضور هنرمندان از اقصی‌نقاط کشور در آن گفت: این یک سیاست و اقدام جهادی است. قطعا هرچه از مرکز و پایتخت دورتر شویم، تاثیر کارمان بیشتر می‌شود. ما استعداد‌های نهفته بسیاری در نقاط دورافتاده کشورمان داریم که انشالله با سیاست تمرکززدایی از رویدادهای فرهنگی و هنری می‌توانیم آن‌ها را کشف کنیم و از ظرفیت‌هایشان بهره ببریم.
 
منبع: آنا

 

تاریخ خبر:  1402/05/11